Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزبه حصاری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کلیشه‌ای شدن برخی موضوعات در تلویزیون و در سریال‌ها بیان کرد: وقتی می‌خواهیم درباره آثار هنری صحبت کنیم درباره فرم و محتوا با هم گفتگو می‌کنیم و صرفاً سوژه باعث دیده شدن یا اقبال عمومی یک اثر نخواهد شد بلکه نحوه پرداخت آن را متفاوت خواهد کرد. اینکه فیلمنامه و ساختار چگونه چفت می‌شوند باعث اقبال می‌شود یا ممکن است کلیشه به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: نود درصد عاشقانه‌های دنیا یا درباره معشوقی است که به وصال نرسیده و یا بعداً به جدایی می‌کشد پس در نهایت تکراری است و این فرم است که ماجرا را متفاوت می‌کند. ما تا ابد می‌توانیم درباره یک موضوع سریال بسازیم اما با ماهیت‌های مختلف و ایراد آنجا شکل می‌گیرد که وقتی فرمی می‌گیرد فکر می‌کنیم همه باید مثل آن بسازیم. درحالیکه نباید از خلاقیت بترسیم.

بازیگر «افرا» و «بچه مهندس» درباره خلاقیت در فیلمنامه‌هایی که به دستش می‌رسد تصریح کرد: ما فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان بسیار خوبی داریم که خیلی‌هایشان هنوز ناشناخته اند و خیلی‌ها هم فکر می‌کنند هنوز شاید همت لازم وجود ندارد که آن‌ها کارهای خلاقانه خود را بسازند. این گره‌ی است که فقط به دست خود سازمان صداوسیما و یا دیگر عرصه‌های مدیریتی مثل سازمان سینمایی باز می‌شود که فرصت رفتار خلاقانه را بیشتر باید به هنرمند ارائه کنند.

وی اضافه کرد: هنرمند نباید نگران شود که اگر کارهای قبلی تکرار نشد دیگر به او فرصتی داده نخواهد شد و فکر می‌کنم اینگونه هم نگرانی‌ها رفع می‌شود هم مشکل آثار هنری.

حصاری در پایان درباره اینکه سال جاری سریالی خواهد داشت یا خیر عنوان کرد: در تلاشم با کاری درخور شان مخاطبان، دوباره به تلویزیون برگردیم.

کد خبر 5452362 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: روزبه حصاری صدا و سیما سریال ایرانی نوروز تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی هنرمندان تئاتر سریال نوروزی نوروز 1401 موسیقی پاپ بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عید نوروز رادیو صبا کاظم نظری سریال زیرخاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل آستر درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، پل آستر نویسنده مشهوری که ۳۴ عنوان کتاب در کارنامه دارد و تقریبا بیشترشان به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند، بر اثر ابتلا به سرطان در ۷۷ سالگی از دنیا رفت.

وی علاوه بر کتاب‌هایی چون «سه گانه نیویورک»، فیلمنامه نویس «دود» وین وانگ و کارگردان فیلم «لولو روی پل» بود.

آستر با انتشار اولین کتابش با عنوان «اختراع انزوا» با تحسین منتقدان روبه رو شد.

جایگاه او به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان آمریکایی با مجموعه‌ای از سه داستان مرتبط با هم که به عنوان «سه‌گانه نیویورک» منتشر شد، تثبیت شد. این ۳ کتاب شامل «شهر شیشه ای» (۱۹۸۵)، «ارواح» (۱۹۸۶) و «اتاق قفل شده» (۱۹۸۶) هستند. کتاب‌های سه‌گانه برای پرداختن به پرسش‌های اگزیستانسیال، با موضوع رمان پلیسی بازی می‌کنند.

جویس کارول اوتس، رمان‌نویس، در سال ۲۰۱۰ نوشت، آستر برای «داستان‌های پست مدرنیستی بسیار شیک و معمایی‌اش که در آن راوی‌ها بندرت قابل اعتماد هستند و بستر داستان دایم در حال تغییر است، شناخته شد».

داستان های او اغلب با مضامین تصادف، شانس و سرنوشت بازی می کنند. بسیاری از قهرمانان او خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خودارجاعی است و شخصیت‌هایی از رمان‌های اولیه دوباره در رمان‌های بعدی ظاهر می‌شوند.

منتقد مایکل دیردا درباره آثار آستر می‌نویسد: از زمان «شهر شیشه‌ای»، اولین جلد از سه‌گانه‌اش در نیویورک، آستر سبکی شفاف و اعترافی را به کمال رساند، سپس از آن برای نشان دادن قهرمانان سرگردان در دنیایی به ظاهر آشنا استفاده کرد که به تدریج با تهدیدهای مبهم و توهم احتمالی، مملو از ناراحتی فزاینده می‌شوند.

آستر خالق ۱۸ رمان بود که از این میان چندین عنوان به فیلم تبدیل شده اند که «موسیقی شانس» از آن جمله است.

او بعدها خودش فیلمنامه‌هایی نوشت که با فیلمنامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی هاروی کایتل، ویلیام هرت و جیانکارلو اسپوزیتو شروع شد. وی با این فیلمنامه جایزه معتبر ایندپندنت اسپرایت را برای بهترین فیلمنامه اول کسب کرد.

همکاری او با وانگ ادامه پیدا کرد و این دو به طور مشترک دنباله‌ای به نام «آبی در چهره» را کارگردانی کردند که دوباره کایتل و اسپوزیتو به همراه لو رید، میرا سوروینو و مدونا در آن بازی کردند. آستر در نوشتن فیلمنامه «مرکز جهان» اثر وانگ نیز نقش دارد.

سال ۱۹۹۸، آستر همراه کایتل، سوروینو و ریچارد ادسون فیلمنامه «لولو روی پل» را نوشت و کارگردانی کرد. او سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی دیوید تیولیس، ایرنه جاکوب و مایکل ایمپریولی بار دیگر همین وظیفه را انجام داد.

رمان «۴۳۲۱» آستر در سال ۲۰۱۷ در فهرست نهایی جایزه من بوکر قرار گرفت.

کد خبر 6093756

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • جبلی :باید کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • میراث «پل آستر» در سینما
  • کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • پُل آستر درگذشت
  • پل آستر درگذشت
  • علت عجیب برکناری باسوادترین مدیر صداوسیما