روزبه حصاری از گرهی گفت که به دست صداوسیما باز میشود
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۳۸۰۴۶
روزبه حصاری، بازیگر سریالهای تلویزیونی از لزوم ارائه فرصت برای ایجاد رفتار خلاقانه در فیلمنامهنویسان از سوی مدیران صداوسیما سخن گفت.
حصاری درباره کلیشهای شدن برخی موضوعات در تلویزیون و سریالها بیان کرد: «وقتی میخواهیم درباره آثار هنری صحبت کنیم درباره فرم و محتوا با هم گفتوگو میکنیم و صرفاً سوژه باعث دیده شدن یا اقبال عمومی یک اثر نخواهد شد بلکه نحوه پرداخت آن را متفاوت خواهد کرد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
او اضافه کرد: «نود درصد عاشقانههای دنیا یا درباره معشوقی است که به وصال نرسیده و یا بعداً به جدایی میکشد پس در نهایت تکراری است و این فرم است که ماجرا را متفاوت میکند. ما تا ابد میتوانیم درباره یک موضوع سریال بسازیم اما با ماهیتهای مختلف و ایراد آنجا شکل میگیرد که وقتی فرمی میگیرد فکر میکنیم همه باید مثل آن بسازیم. در حالی که نباید از خلاقیت بترسیم.»
بازیگر «افرا» و «بچه مهندس» درباره خلاقیت در فیلمنامههایی که به دستش میرسد تصریح کرد: «ما فیلمنامهنویسان و کارگردانان بسیار خوبی داریم که خیلیهایشان هنوز ناشناختهاند و خیلیها هم فکر میکنند هنوز شاید همت لازم وجود ندارد که آنها کارهای خلاقانه خود را بسازند. این گرهی است که فقط به دست خود سازمان صداوسیما و یا دیگر عرصههای مدیریتی مثل سازمان سینمایی باز میشود که فرصت رفتار خلاقانه را بیشتر به هنرمند ارائه کنند.»
او اضافه کرد: «هنرمند نباید نگران شود که اگر کارهای قبلی تکرار نشد دیگر به او فرصتی داده نخواهد شد و فکر میکنم این گونه هم نگرانیها رفع میشود هم مشکل آثار هنری.»
حصاری در پایان درباره این که سال جاری سریالی خواهد داشت یا خیر عنوان کرد: «در تلاشم با کاری درخور شان مخاطبان، دوباره به تلویزیون برگردیم.»
۲۵۹۲۵۹
کد خبر 1615103منبع: خبرآنلاین
کلیدواژه: بازیگران سینما و تلویزیون ایران تلویزیون سازمان صدا و سیما سریال ایرانی فیلمنامه کارگردانان سینمای ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۳۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
میراث «پل آستر» در سینما
«پل آستر» در کنار این که نویسندگی ماهر و سرشناس بود، در فیلمنامهنویسی و حتی کارگردانی در سینما نیز فعال بود.
به گزارش ایسنا، «پل آستر» رماننویسنده معروف آثاری چون سهگانه «نیویورک» در حالی در سن ۷۷ سالگی به دلیل عوارض ناشی از بیماری سرطان درگذشت که نه تنها چهرهای شاخص در دنیای ادبیات بود، در عرصه سینمایی نیز تاثیرات زیادی داشت و ۱۸ رمان از آثار او از جمله «موسیقی شانس» به فیلم تبدیل شدند.
او خودش نیز وارد عرصه فیلمنامهنویسی شد و کار خود را با نگارش فیلمنامه «دود» (۱۹۹۵) با بازی «هاروی کایتل»، «ویلیام هرت» و «جیانکارلو اسپوزیتو» آغاز کرد و این اثر جایزه بهترین فیلمنامه اول را برای آستر از جوایز مستقل اسپریت به ارمغان آورد. همچنین فیلم «دود» که کارگردانی آن را «وین وانگ» بر عهده داشت، موفق به کسب خرس نقرهای جایزه هیات داوران از چهل و پنجمین جشنواره فیلم برلین هم شد.
«پل آستر» در دنباله فیلم «دود» با عنوان «صورت آبی» که در سال ۱۹۹۵ ساخته شد در کنار «وین وانگ» به صورت مشترک کارگردانی فیلم را نیز بر عهده داشت و این کمدی که بار دیگر با نقشآفرینی «هاروی کایتل» و «جیانکارلو اسپوزیتو» به همراه« لو رید»، «میرا سوروینو» و «مدونا» بود با نقدهای متفاوتی رو به رو شد.
این نویسنده در فیلم «مرکز جهان» در ۲۰۰۱ با فیلمنامهای مشترک با «وین وانگ» بار دیگر کارگردانی را تجربه کرد. این فیلم که نخستین نمایش جهانی خود را در پنجاه و چهارمین جشنواره فیلم کن تجربه کرد، نامزد دریافت جایزه مستقل اسپریت برای بهترین بازیگر زن (مولی پارکر) شد.
در سال ۱۹۹۸، آستر فیلم «لولو روی پل» را نویسندگی و کارگردانی کرد و در سال ۲۰۰۷ در فیلم «زندگی درونی مارتین فراست» با بازی «دیوید تیولیس»، «ایرنه جاکوب» و «مایکل ایمپریولی» بار دیگر نگارش فیلمنامه و کارگردانی را بر عهده داشت.
«آستر» در «دانشگاه کلمبیا» تحصیل کرد و در اوایل دهه ۷۰ میلادی به پاریس مهاجرت کرد و به فعالیتهای مختلفی از جمله ترجمه کردن پرداخت. او در سال ۱۹۷۴ میلادی به ایالات متحده آمریکا بازگشت و ازدواج کرد.
در ژانویه سال ۱۹۷۹ میلادی پدر «آستر» درگذشت و این اتفاق به دلایلی به نوشتن نخستین کتاب خاطرات این نویسنده منجر شد؛ «اختراع انزواء» که در سال ۱۹۸۲ میلادی منتشر شد.
«آستر» با انتشار «شهر شیشه» در سال ۱۹۸۵ که نخستین جلد از سهگانه «نیویورک» بود به موفقیت چشمگیری دست یافت.
این نویسنده به طور مرتب در دهه ۸۰، ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی بیش از دهها رمان از جمله «قصر ماه» (۱۹۸۹)، «موسیقی شانس» (۱۹۹۰)، «کتاب توهم»(۲۰۰۲) و «شب پیشگویی»(۲۰۰۳) منتشر کرد.
انتهای پیام